Followers

NaniNaim

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers

Friday, October 29, 2010

Nani Jatuh Hati ♥♥♥♥♥♥♥♥

Hai U all...how u been? hope all of u fine....Nani happy sgt sbb nani rasa hati tenang n lapang...Syukur Alhamdulilah kepada Allah yg Maha Esa krn memberi nani keTenangan ini...amin..hope u all pun tenang jgk kn...
Smlm nani kuar dgn BFF nani Umi Nazihah Hashim...dia temankan nani g bli bju konvo nani...lupa nak bgtau...yang nani br nak grad....nnt nani shared gmbr nani dgn u all.... skang nie nani nak cite yang nani telah jatuh cintaaaaa hati nani telah terpaut pada ?????? ah...sgt la suka knnyaaaa....
 u all ank tau nani jatuh hati pd ape???? hehehe tentula 












iPOD Touch.........nakanakanakanakanaakkkk


best sangt tgk umi main...boleh Face Time....xyah nak pkai hp mahal2 @ canggih2....murah dr iPhone... 

 GAMES BEST!!!!


Wednesday, October 27, 2010

Kenapa Murtad Tidak diBenarkan dalam Islam?


Assalamualaikum semua Dan Salam Sejahtera, mesti korang agak terkejut apabila bace tajuk ini kan...knp nani harus berbincang tentang tajuk ini...sebenarnya salah seorng teman nani telah berkongsi maklumat ini dgn nani di email..dan nani ingin berkongsi maklumat ini dengan korang semua di blog nani...semoga ilmu yang kita dapat dapat memberi pengetahuan kepada kita semua...selamat membace....
 

Allah berfirman dalam surah Al-Baqarah: ayat 256 :
" Tidak ada paksaan untuk [memasuki] agam islam, sesungguhnya telah jelas jalan yang benar daripada jalan yang sesat " = tidak ada paksaan, mereka boleh melihat & menilai sendiri jalan yg benar & jalan yg salah.

Rasulullah SAW sendiri diutus bukan lah untuk menjadi tukang paksa, dalam surah Al-Ghashiyah ayat 21:
" Maka berilah peringatan, kerana sesungguhnya kamu hanyalah orang yang memberi peringatan "

Allah menekankan dalam surah Al-Baqarah : Ayat 119 :
" Sesungguhnya kami telah mengutusmu wahai ( Muhammad ) dengan kebenaran ; sebagai pembawa berita gembira dan pemberi peringatan, dan kamu tidak akan diminta
( pertanggungjawabkan ) tentang penghuni-penghuni neraka "

Jika fitrah membolehkan manusia membezakan yang betul daripada yang salah, di beri pula bermacam petanda, di datangkan pula Nabi Muhammad, kenapa manusia pintar masih mahu murtad?

-Masalah kita di sini berpunca daripada kerapuhan akidah sebilangan kita dan tidak berpegang pada ajaran Rasulullah SAW. Dengan kerapuhan ini, kita berdepan pula dgn serangan barat dalam segenap aspek kehidupan, khususnya falsafah hidup. Selain daripada itu, punca kerapuhan kita pd hari ini ialah :
>> kelemahan institusi ilmu-ilmu Islam.
>> Tersebar luasnya amalan bida'ah & Khurafat
>> Kemiskinan Umat Islam
>> Budaya hendonisme
>> Golongan intelektual lebih terpesona dgan falsafah barat & pendekannya kepada agama
>> Kelemahan pemimpin kita & Sistem politik Dunia Islam.

- Bila seseorang telah memeluk agama Islam, bermakna dia telah rela menerima Islam secara menyeluruh, dan jika dia sudah bergelar seorang Islam, dia tidak mempunyai hak untuk menentang fitrah. Jika dia tidak faham, ragu, maka dia mesti berdebat, berhujah, bertanya dan menyelesaikannya dalam lingkungan Islam. Jadi dia mesti mencari.

Untuk keluar Islam ( Murtad ), dia tidak dibenarkan, Ayat 36, Surah Al-Azhab, Allah Berfirman :
" Dan tidaklah patut bagi lelaki2 yg mukmin, dan tidak ( pula ) perempuan yg mukmin, apabila Allah & Rasul-NYA telah menetapkan suatu ketetapan, akan ada bagi mereka pilihan ( yang lain ) tentang urusan mereka. Dan barangsiapa menderhakai Allah & Rasulnya, maka sesungguhnyalah dia telah sesat, sesat yang nyata"

-Pendirian Islam terhadap kemurtadan adalah ia menyamai pembelotan, pengkhianatan.
Dalam Islam, Pembelotan & Pengkhianatan tidak terhad dalam aspek politik atau militari shj, tetapi merangkumi aspek spiritual dan Budaya.

Contoh : Samalah Sekiranya kita menentang perlembagaan dalam negara kita dianggap sebagai pembelot & mengkhianat serta boleh dihukum bunuh, sebarang penentangan & pengkhianatan terhadap akidah Islam dianggap juga sbgai pembelotan. Kerana itu Islam menetapkan hukum yang keras terhadap gejala murtad.

-Murtad terbahagi kepada 2 iaitu :
1-Murtad Fitri : seseorang yang lahir dlm keluarga Islam, kemudian menolak Islam.
( kemurtadan jenis ini ialah pengkhianatan terhadap Allah secara langsung)
Hukumannya : hukumannya bunuh sama ada dia bertaubat atau tidak, hanya Allah yg berhak menerima taubat,itu urusannya dgn Allah, namun demikian hukuman itu tetap dijalnkan.

2-Murtad Milli : bila seseorang telah memeluk Islam dan kemudiannya menolak Islam
( Murtad Milli, pengkhianatannya terhadap komuniti Islam )
Hukumannya : diberi peluang kedua, jika dia enggan bertaubat, memang hukumannya bunuh.

Abu Abdullah as Sadiq mengatakan : "Seseorang Islam dalam kalangan muslim yang menolak Islam & Kenabian Nabi Muhammad & menganggapnya sebagai tidak benar, maka darahnya adalah mubah untuk sesiapa yang mendengar pengakuannya itu. Isterinya mesti dipisahkan daripadanya, hartanya mesti dibahagikan dalam kalangan warisnya, & Isterinya harus menempuh edah seorang janda. Imam haruslah menghukumnya bunuh tanpa memintanya untuk bertaubat" [ pandangan ini di ambil dari Tahdhibu 'I-ahkam susunan Sheikh at Tusi ] - untuk Murtad Fitri -

Akhir bicara : Islam adalah tatacara hidup & pengkhianatan terhadap akidahnya, pengkhianatan terhadap Allah, Nabi Muhammad SAW, & Al-Quran adalah salah satu bentuk pembelotan & jenayah serta wajar dihukum bunuh

Wallahu A'lam.. di harap ada ustaz-ustaz yang boleh terangkan lebih terperinci tentang persoalan ini. 


untuk maklumat lanjut..sila bace di sini... http://mujahidincyber.blogspot.com
 

Tuesday, October 26, 2010

Khas buat kanda terSayang =) heee

kanda :: Di lubuk hatiku
Adalah kamu
Sebagai ratu...

dinda ::oooo... Seluruh jiwaku
Hanya dirimu
Yang aku mahu...
 
kanda dinda ::  
Telah ku percayakan
Hati ini padamu
Maka kita tak saling risau...risau...Risau...

kanda dinda ::
Kalau cinta jangan kacau
Kalau sayang tak perlu marah
Kalau ikhlas tak minta berbalas

Serahkan cintamu
Pada yang punya cinta...

dinda :: Di lubuk hatiku
Adalah kamu
Yang aku perlu...

kanda :: Seluruh jiwaku
Hanya dirimu
Yang aku mahu...

kanda dinda :: 

Kau ku perlu
Kau jiwaku
Kau cintaku

Kau ku rindu...Kaulah ratu

kanda dinda :: 

Kaulah ratu
Kau...kau cintaku
Kau ku rindu
Kau jiwaku


Friday, October 22, 2010

Oh My Allah......so sweet !!!



caya la guna IPHONE 4 tue....hurmmmm


First Malaysian Wedding Video 100% by IPHONE 4 & IPOD

 


nie ade lg...same dgn yg bawah tue...hehe

Best sangat :: saya nak gini jg ah!!! hehehe

.: Majlis Persandingan Hazriq and Nurul :.



Sangat Sporting and Romantik....saya suka sangat, saya nak mcm nie jg...InsyaAllah saya sentiasa doa yang tbaik utk jodoh sy aminnnn...
kepada pasangan ini, sy doakan mereka bahagia hingga akhir hayat...amin...
kepada cstprodustion :: saya nak jg utk perkahwinan sy nnt la....hehe...klu korang nak tgk lg...ade kt link atas tue...
satu lg....klu korang nak tgk video nie, scroll down first then pause mp3 sy dlu erk...enjoyyyy ur watching...hehe (~_*)

Mana janji janjimu kerna aku masih merinduimu.....


Dulu aku kau puja
Dulu aku kau sayang
Dulu aku sang juara
Yang slalu engkau cinta
Kini roda telah berputar
Kini aku kau hina
Kini aku kau buang
Jauh dari hidupmu
Kini aku sengsara
Roda memang telah berputar

Chorus
Mana janji manismu
Mencintaiku sampai mati
Kini engkau pun pergi
Saat ku terpuruk sendiri
Akulah sang mantan
Akulah sang mantan
Sakit teriris sepi
Ketika cinta telah pergi
Akulah sang mantan
Akulah sang mantan
Mana janji manismu
Setia sampai aku mati
Kini engkau pun pergi
Saat ku jatuh dan sendiri

Ulang Chorus

Mana janji janjimu

( NIDJI -Sang Mantan- )

Wednesday, October 20, 2010

20102010 (Double Date)

Nice number of date ha...today is Wednesday....what will be happen today???....we will see....but for me....im start my day with smile and happiness...thankful to ALLAH SWT...giving me everything....

Money is not Good Motivation....agree or not?


U all setuju tak if i said Money is not Good motivation....


if yes---> why ?

if not ---> why ?

answer please...(◕‿-)




money...money....moneyyyyy....duitttttt...wangggg...uuaaaannnggg!!!!!

Tuesday, October 19, 2010

~~Mimpiku tak bererti sendiri~~



Kau ibarat permata di dalam hiasan kaca
Yang tak bisa disentuh
Namun hanya boleh dipandang
Ingin sekali ku sentuh
Ingin jua ku memiliki

Kau selalu membuat hatiku merasa berat
Dan kau yang selalu ada
Saat semua pergi
Bagaimana mungkin
Untuk kau mengerti

Kini telah ku sedari
Mimpiku tak bererti sendiri
Chorus
Andai kau tahu
Apa yang ku mahu
Mahukan dirimu ‘tuk mendekatiku
Dan aku tak bisa memaksa dirimu
Walau dalam tidur
Ku kan menantimu hingga akhir nanti

Kau selalu membuat hatiku merasa berat
Dan kau yang selalu ada
Saat semua pergi
Bagaimana mungkin
Untuk kau mengerti

Kini telah ku sedari
Mimpiku tak bererti sendiri
Ulang Chorus 2X
BLACK-SOFEA JANE


Monday, October 18, 2010

Hanyutkah Aku...? Faizal Tahir (Hanyut)

Harus bagaimana lagi
Dan terus begini
Dengarkan aku
Lihat ke mataku

Cukup sudah kau menghukum
Salahku tetap salahku
Benarkan ku berbicara
Agar bisa pulih semua

Namun harus sampai bila
Kau kan diam seribu bahasa

Chorus
Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu
Fahamilah ku tak mampu terus tanpa kamu
Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja

Saat mata terpejam
Hanya kau ku terbayang
Menghapus semua segala rasa di jiwaku

Saat mata terbuka
Kamulah yang pertama
Tak mampu aku
Bayangkan
Hidup tanpa dirimu

Repeat Chorus

Aku memang bersalah
Selalu saja mengabaikan mu
Dan tapi dah ku sedari
Segala perit kau lalui
Ku terlupa kau terluka

Dan memang selalu
Aku bersalah
Selalu saja mengabaikan mu
Meninggalkan mu
Dan tetapi itulah aku sedari
Segala perit yang kau lalui
Kerna diriku yang terus hanyut

Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu
Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja

Bagaimana ku nanti
Bila kau tak di sisi
Yang ku ada hanya kamu saja

Lagu ini telah memberi impak yang mendalam dalam jiwaku...jujur aku masih igt pada kamu

Thursday, October 14, 2010

How do I change?

If I feel depressed I will sing.
If I feel sad I will laugh.
If I feel ill I will double my labour.
If I feel fear I will plunge ahead.
If I feel inferior I will wear new garments.
If I feel uncertain I will raise my voice.
If I feel poverty I will think of wealth to come.
If I feel incompetent I will think of past success.
If I feel insignificant I will remember my goals.
Today I will be the master of my emotions.