MissN@niey corner


Followers

NaniNaim

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, May 18, 2010

DIA ingin menjadi MATAHARI ku


AKU :: "Kenapa awak tak faham?"
DIA :: "Sebab, awak tak terangkan..."
AKU :: "eeee! sudah la...(-'_'-)"

Aku bertanya kepada Dia tentang Cinta dan Harapan. Aku berkata yang Aku ingin menjadi Bunga terindah di dunia dan Dia berkata ingin menjadi MATAHARI. Aku tidak mengerti kenapa Dia ingin menjadi MATAHARI, bukan kupu-kupu atau kumbang yang terus menemani bunga.(⊙_◎)?

Aku berkata ingin menjadi Rembulan tetapi Dia tetap ingin menjadi MATAHARI. Aku semakin bingung kerana MATAHARi dan Bulan takkan boleh bertemu, tetapi Dia tetap ingin menjadi MATAHARI. Aku berkata ingin menjadi Burung yang mampu terbang ke langit jauh di atas Matahari dan Dia berkata akan selalu menjadi MATAHARI.

Aku tersenyum pahit dan kecewa. aku sudah 3 kali menduga Dia, namun Dia tetap berkeras kepala, ingin menjadi MATAHARI tanpa mahu berubah bersama Aku. Justeru, Aku pun beredar pergi dengan rasa kecewa dan tak pernah lagi kembali tanpa pernah tahu alasan kenapa MATAHARI juga yang menjadi pilihan Dia. Dia merenung sendiri dan menatap MATAHARI dan berkata ::

"Saat kamu (AKU) menjadi Bunga, aku (Dia) ingin menjadi MATAHARI agar Bunga dapat terus hidup. MATAHARI akan memberikan semua sinarannya kepada Bunga agar ia tumbuh, berkembang mekar dan terus hidup sebagai bunga yang cantik. Walau Matahari tahu ia hanya dapat memandang dari jauh dan akhirnya rama-rama yang akan menari bersama bunga."
Ini disebut KASIH iaitu memberi tanpa syarat, tanpa mengharapkan imbuhan dan balasan.
Saat kamu menjadi Bulan, Aku tetap akan menjadi MATAHARI agar bulan dapat terus bersinar indah dan dikagumi. Cahaya bulan yang indah hanyalah pantulan cahaya MATAHARI , tetapi saat semua makhluk mengagumi bulan, tika itu tiada siapa yang ingat akan MATAHARI ? MATAHARI  rela memberikan cahayanya untuk bulan walaupun ia sendiri tidak berupaya menikmati cahaya bulan tika malam menjelang, dilupakan jasanya dan kehilangan kemuliannya sebagai pemberi cahaya agar bulan mendapatkan kemuliaan tersebut.
Ini dinamakan PEGORBANAN, menyakitkan namun sangat layak untuk CINTA. 
"Dan saat kamu menjadi Burung yang dapat terbang tinggi jauh ke langit, bahkan di atas MATAHARI, aku tetap selalu menjadi MATAHARI agar burung tetap bebas terbang ke mana sahaja dan pada bila-bila masa pun yang kamu mahu dan aku sebagai MATAHARI tidak akan mencegahnya. MATAHARI rela melepaskan burung untuk pergi jauh, namun MATAHARI akan selalu menyimpan Cinta yang membara di dalam hatinya untuk burung. MATAHARI selalu ada untuk burung bila-bila masa pun. Bila burung mahu kembali walau burung tidak selalu ada untuk MATAHARI. Tidak akan ada makhluk lain selain burung yang berupaya masuk ke dalam MATAHARI dan mendapatkan cintanya... (✿ ♥‿♥)"
Ini disebut sebagai KESETIAAN, walaupun ditinggal pergi dan dikhianati namun tetap menanti dan tegar untuk memaafkan.
DIA tidak pernah menyesal menjadi MATAHARI untuk AKU yang Dia CINTAi....(◕‿◕✿)




4 comments:

ungas2 malam said...

siap kah gerangan yg,menjadi matahari ni..
begitu mulia ht dia...
sangup mengadai kan senyu,tawa,kasih sayang...
untuk org yg dia sayang terus bahagia..
mulia sunguh ht dia...

(✿◠‿◠) said...

Ntahla....mungkin ADAM...dan sememangnya ADAM yg d'idamkan semua HAWA...namun tenggelam dlm kegelapan mlm yg menjdi impian semua pencinta...aku masih menanti dia...aku yakin dia ada...cuma ak blum pasti...

ungas2 malam said...

yer setiap hawa akan dpt adam yg d`idam2 kan...
cuma kita arus sentiase kita akan dpt apa yg d`hajati..
teruskan lah bdoa dan terus bdoa ya..

(✿◠‿◠) said...

InsyaAllah...kerana itulah penyembuh luka, penawar hati, pengibur lara...Doa pd yg MAHA menCIPTA stiap kehidupan di dunia ini...terasa diri ini tidak pernah sunyi...Kerna DIA sentiasa menemani KU...