Followers

NaniNaim

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 17, 2010

"Puteri rasa nak ikut maksu solat kat surau la, boleh tak?"

Puteri Hanisa :: Maksu nak g mn?
Maksu Intan :: Solat Tarawih 
Puteri Hanisa :: kat mn? dgn spa? 
Maksu Intan :: kt surau depan rmh kita nie la, sorng je...
Puteri Hanisa :: ok....

Hari berikutnya...
Puteri Hanisa :: puteri rsa mcm nak ikut maksu pegi semayang traweh la....
Maksu Intan :: yke...alhamdulilah....tp kita pegi lpas solat maghrib ok...putri dah mandi blum?
Puteri Hanisa :: ok...blum...putri malas nak mandi
Maksu Intan :: solat, kita kerna bersih-bersih, wangi-wangi, sbb kita nak jumpa Allah iaitu Tuhan yang mencipta kita
Puteri Hanisa :: ok...putri pegi mandi sekarang...


Selepas Solat maghrib... 
Puteri Hanisa :: maksu, putri dh bersih dan wangi...nak pegi sna kena bwak ape maksu?
Maksu :: kain semayang putri...
Puteri Hanisa :: Al-quran xpayah bawak?

Maksu Intan :: tak payah syg...nnt d surau putri jgn bt bising ye...solat yang betul2...
Puteri Hanisa :: ok...

Dalam perjalanan ke surau 
Puteri Hanisa :: maksu...msa putri kecik-kecikkan, putri penah semayang sikit yang betul2...(nani tergelak dlm hati dgr perkataan yang dia gunakan...hehe putri2...smbil tersenyum...)
Maksu Intan :: yke...skang putri kena semayang yng btul2 tp byk2...boleh?
Puteri Hanisa :: boleh...
Maksu Intan :: pandai anak sedare maksu...dia janji nak jd ank yng solehah kan....


putri baik je ketika solat isyak dan solat tarawih...tp besala kan kanak2...dia tgk sni....dia tgk sna...tp dia ikut je ape yg nani buat ketika solat....alhamdulilah...moga dia lembut hati....

Selepas memberi salam Solat Tarawih rakaat ke-4...
Puteri Hanisa ::maksuuuuuu...putri nak blik la, nak terkentut...(tersenyum nani dgr...nak gelak kang org rmai...putri2)
Maksu Intan :: okla, xnak tunggu maksu? (putri jeleng kepalanya)...klu mcm tue, putri trus blik rmh ye...jgn singgah mn2....tgk keta....maksu habis...maksu blik ye....salam tgn maksu....(putri terus salam...berlari blik...) nani doakan moga tiada musibbah pdnya sewaktu dia blik sendri...
Nape nani brani bg dia blik sorng? sbb rmh dkat sgt dgn surau, ade dlm 10 meter, lgpun budak2 yang lain ramai mai kt luar suara tue, dan yang plg penting maksunya yakin dgn keberanian Puteri Hanisa....
Inilah Puteri Hanisa Binti Mohammad Harris Hazri.
Semoga dia menjadi seorang puteri yang solehah dan selalu menegakkan agama di jalan ALLAH amin...

No comments: