MissN@niey corner


Followers

NaniNaim

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 24, 2010

Cerita Haniey

My Little Haniey...story about her...enjoy ur reading...

Name ::
Haniey Hazri a.k.a haniey
Full Name ::
Haniey Binti Haji Zaihal Hazri Bin Haji Abdul Halim Bin Haji Shaari (Sentap <((((((((((((((((◕‿◕)⊰)
Age ::
9 years old (y-o) (Becoming 10 next year on January 3)
Standard ::
4 (she stepped into class 1, when she was 6 y-o (smart girl actually)) that why when she was class 4, her age 9 y-o...
Daughter ::
Anak abang aku yang sulung...anak saudara yang ke-2 dari 7 anak2 saudara....
Attitude ::
Agak stubborn...tapi dia mempunyai jiwa yang sangat lembut sebenarnya...sangat sensitif, mengalah dlam keadaan dia berdegil...sukar untuk dalami jiwanya kerna fizikal dia yang lebih besar dari usianya...tapi haniey serorang yang sangat matang...senang berbicara dengan dia... rahsia maksue dalam tangan dia...  (◕‿-) 
Talk active girl, itulah gelaran dalam keluarga Haji Halim kepada Haniey Hazri ni...sehingga we begging her "Haniey, can u stop talking, u not tired?" and she said, "Haniey rasa letih klau haniey tak bercakap" (◑‿◐) can u imaging betapa pentingnya percakapan bagi dirinya... tapi talkactive2 nya dia sangat matang dalam menutur bicaranya...sangat matang, sehingga, aku yang berusia area 20-han nie boleh bercerita dengan anak sedare aku nie...she so cute...  (✿◠‿◠) everything i share with her, sehingga dia boleh menangis on my shoulder bercerita rsa ketidakpuasan hatinya kepada aku...so sweet...when i saw her crying...but i willing to heard, (◡‿◡✿) for me...aku "MakSue" dia kena slalu ada dengannya...try to be the best for her...and for all my niece n nephew... (◕‿◕✿) agar diaorng berasa selasa, senang dengan aku....I am not the kind of aunty maybe...but i'm try to be...  (✿ ♥‿♥)
Di sini MissN@niey nak share sikit la tentang Haniey ni, selepas dia merayu pada aku untuk buatkan account FaceBook kat dia...so aku pun buat...bila dah buat, aku la mangsa tempat dia bertanya itu ini...
"Maksue, macam mana nak upload pictures ye?"
"Maksue, macam mana haniey nak letak video2 lagu macam maksue buat tue?"
"Maksue, kalau nak add artis yang kita suka, kita boleh add je ke terus?"
"Maksue, ajar la haniey main games..."
dan banyak lagi...sampai aku buat tutorial khas untuk dia la...hurmmm haniey2...
dan kadang kami chat kat facebook, nampak jer aku online...terus "salam, hai maksue" hehehe
dan aku siap print screen lagi, dek kerana ayat dia yang buat aku ketawa kecil hahaha...buktinya ada kat bawak...i share wth u... (◕‿-) 
Sebelum dia ada FB sendiri, dia buka Fb Kakak dia Name Hannah Hazri, then aku ckap la...nape haniey xde FB sendri ker? ktenye lpa password...ini la puncanya aku kena buat FB kt dia satu....sambil2 chat...aku nak tgelak dengan ayat dia nie... tapi bila aku fikirkan blik...aku nak berterima kasih pada dia..."Haniey, Maksue wanna say Thank you for u dear, ape yang kamu cakap buat maksue terfikir", kita kalau nak jadi seorang ibu nnti, kita kena jadikan anak kita sebagai kawan kita, sangat bermakna pda aku...iya..kawan...treat ur kids like ur friend...u will be their Bestfriend forever...rite?
Ini merupakan komen yang buat aku ketawa sorang2 bila baca...dek kerana dia tahu rahsia aku, eventough soal  percintaan aku...lihatla komen yang aku highlitekan warna merah tue sangat lucu...hahaha
Dan yang selepas dia xplore FB, dia pandai create Group plak...thn ape lg aku warning dia...jangan add orang sebarangan...add yang kita kenal dia..seperti kawan n family...dia kta yes... tp yang lucu tue...dia suka berchat dgn aku...wah ayat berchat, xtau la ada dlm kamus ke tak...klu xde pun faham2 jela ye...

Ini tutorial yang aku buat untuk dia...dan aku share kat wall dia...
nie pun...korang nak tau aku bt kt mn? aku kat office kot nie....
~MissN@niey~


No comments: